Gå videre til hovedindholdet

Mind over matter

Sikke en weekend! Først var der Danish Open BJJ i Østerbrohallen. En smuk sportshal, virkelig et fedt sted, langt mere stemning end der hvor der var Swedish Open. Eneste ting der ikke var lige så fedt som Swop var at der ikke var måtter at varme op på.

Sportsligt set måtte jeg sande at det ikke er så nemt at ændre sit mindset, som jeg havde håbet. Jeg havde arbejdet med en mental overdrive pedal, men jeg fik den kun rigtigt i spil i min første kamp, som  ironisk nok var den jeg tabte størst. 17-0

Her er et billede fra der hvor jeg fik det mentale til at spille, en forsvarssituation, men mit fokus er at angribe hans ankler, det har været så tæt på at lykkedes i sparring en del gange:



I min anden kamp, var min modstander foran med 2 point og holdt mig fast i side kontrol og kesa gatame. Jeg vidste tiden gik, men jeg fik ikke den impuls jeg havde trænet mentalt, jeg lå bare og forsvarede mod knæ på maven. Der var et tidspunkt hvor jeg kunne mærke et sweep, den der fornemmelse som en kop der står på et bord og vipper og er lige ved at falde ned.

Min sidste kamp, uden gi er den jeg ærgrer mig mest over. Jeg lå der i half guard nederst, og havde hans venstre arm, men jeg troede ikke på mig selv. Lige der skulle jeg have trådt på dødsspeederen, i stedet fuckede jeg det og kom til at give min egen venstre arm væk som han nådesløst kimuraede the shit out of... fuckedende lort. Tilbage til tegnebrættet. Jeg tænker på at tilmelde mig Renegade BJJ challenge om 14 dage, også fordi det er en submission only turnering, så ville mine to første kampe været uafgjorte. Det regelsæt passer bedre til den måde jeg kan lide at rulle, hvor kampen bølger frem og tilbage. Jeg må se hvordan min arm har det.

Det bedste ved det hele var den team spirit der var, som er kommet efter choke og rumble er slået sammen, nogle at være glade med og nogen at dele nederlagets bitre salt.

Lørdag aften var vi til Swahili kitchen, hvilket var så fedt, jeg elsker swahili mad, og jeg tænker det er det vi skal spise til min 4-0 fødselsdag. Det gjorde så også jeg var lige ved ikke at nå vægten til min finalekamp søndag, jeg takker min skaber for min totale kontrol over min peristalsis.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Transport og kærlighed

Oh yeah! I says yippikay aye ay ay! Der er virkelig sket noget på transportfronten herhjemme. Først fik Ivan en ny brugt cykel. Vi fandt en solid brugt cykel, gul og med patina, malede den sort, og satte lås på, og nu har han sit "sorte monster." I går skrev jeg under på slutseddlen til vores nye familiebil. En stationcar med tagbøjler. Jeg overvejer lidt om jeg skal begynde at kajakke... Vi har været ude og prøve en masse biler, en Dacia Logan, en Seat Toledo, en Nissan Pulsar. Det kunne godt have blevet Seat'en men den blev solgt lige for næsen af os. Det er okay for den som vi nu har skrevet under på er næsten sprit ny, 44000 km, og den har samme miljøafgift som Colten, går længere på literen og har 15 hestekræfter mere plus at der er plads til klapvogn og al det der. Det der rigtig gjorde det for mig var sædet som var vildt godt, og så at den var meget afstressende at køre i. Selvom jeg aldrig havde kørt den før så kunne jeg få alt til at virke fra hvor jeg sad næst

Savner sådan de madrasser der...

Endelig blev det den 28! Det har godt nok været den længste februar nogensinde, jeg har arbejdet som en sindsyg, været syg, Frida har den vildeste eksamen, jeg er blevet syg igen. De sidste 14 dage har jeg kun været til træning en gang. Nu har jeg endelig fire dage med fri. Jeg vil rigtig gerne træne i aften, men jeg hoster stadig meget og er stadig snottet, og jeg vil ikke smitte andre. Håber inderligt at jeg er frisk nok i morgen. Savner sådan de madrasser der... Frida skal afleverer sit projekt i morgen, så hun er meget stresset. Det ser vildt flot ud, hun er virkelig så dygtig. Fastelavnsfesten i Solvang kirke var rigtig god. Min fars kodimagnyler hjalp mig igennem. Jeg har fundet en vinterplads til min amerikanerdyt til næste vinter. I Hundested. Det er ret tæt på mit arbejde, så det skal nok blive fint. Nå, jeg vil til og handle ind. Det var et rigtig godt indmøde på arbejde, men det er seriøst awesome at have fri nu! Det skal nydes som en lille ferie!

jul med forstuvet knæ

Det har været en rigtig dejlig juleaften i går. Jul er cool synes jeg. Der var engang jeg ikke kunne lide det, og synes det var lidt en belastning, men Ivans entusiasme er meget smittende. Jeg var så uheldig at forstuve mit knæ lillejuleaftensdag, så alt er forgået i snegle tempo, men det lykkedes mig at lave julemaden fuldstændig on fleek. Jeg var nede og træne og rullede med en jeg ikke kendte så godt. Jeg fik ryggen og han tappede fordi jeg havde benene rundt om ham i en bodytriangel, og det var ikke lige den submission jeg havde ønsket i julegave, så da jeg fik ryggen igen koncentrerede jeg mig om at få fat i hans krave så jeg kunne lave en flitsbue, og så glemte jeg alt om mine fødder, og så de blevet krysset og han får dem i en fodlås, jeg når lige at tænke at den fodlås ikke sidder så godt og jeg sagtens kan komme fri, og så kommer der sådan en mudret ploppende lyd, og så gør det nas! Og der skal købes ind, hentes juletræ, mor skal hentes osv. fårk! Men det blev alligevel ju